sismoonininishop

لباس نوزادی

حمام نوزاد / چجوری نوزاد را به حمام ببریم؟ / حمام کودک

 

هر چیزی که احتیاج داری رو جمع کن برای دادن حمام به کودکتان، شما نیاز به جمع آوری وسایل از جمله وان تمیز برای استفاده، مانند وان شستن و یا حمام کودک دارید، دو حوله ؛ همچنین نیاز به یک لگن کوچک برای استفاده از ان ،همچنین یک پوشک تمیز ولباس های تمیز دارید که بعد از حمام لباسها را به او بپوشانید .

آب ساده برای پوست کودک شما برای ماه اول بهتر است. پس از این، شما ممکن است یک صابون نوزاد خفیف برای شستن پایین او و  بر روی بازوها و پاهای او استفاده کنید.

اگر کودک شما 12 ماهه یا بالاتر است، می توانید از شامپوی ملایم کودک و صابون ملایم کودک استفاده کنید.

 

وان را با آب گرم پر کنید. مقدار آبی که به شما توصیه می شود استفاده کنید می تواند متفاوت باشد، اما اغلب به والدین توصیه می شود که ۲ تا ۳ لگن کوچک اضافه کنید. اگر از این مقدار استفاده می کنید، باید به دقت آب گرم را از وان روی کودکتان بریزید تا کودک در طول حمام گرم نگه دارید.

برخی تحقیقات پیشنهاد کرده است که استفاده از آب بیشتر، به اندازه کافی تا پوشاندن شانه هایش، می تواند به آرام نگه داشتن او در طول حمامش کمک کند.

با این حال آب زیادی استفاده می کنید، مطمئن شوید که او را در همه زمان ها امن نگه دارید.

دمای آب را با مچ دست تان بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که گرم است، داغ نیست.

 

 

 

صورتش را بشور . میتونی صورت کوکت رو قبل از اینکه بذاریش توی وان بشوری , تمام لباس هایش را و پوشک ش در بیاید، او را در حوله بپیچید و سپس او را روی زانوی خود نگه دارید یا روی حصیر در حال تغییرش دراز کنید. یک توپ پنبه ای را در آب حمام فرو کنید و به آرامی دور چشمانش، از بینی به بیرون به سمت گوش ها پاک کنید. این کار را با یک تکه پشم پنبه تازه برای هر چشم انجام دهید

سپس یک توپ پنبه ای تازه دریافت کنید، آن را در آب حمام فرو کنید و به آرامی دور گوش هایش بشویید، اما داخل آنها نشویید.

این را با یک توپ پنبه ای تازه در اطراف گوش دیگرش تکرار کنید.

سپس مقداری توپ پنبه ای دیگر را خیس کنید و بقیه صورت، گردن و دست هایش را بشویید.

صورت او را با حوله نرم به آرامی خشک کنید.

 

 

بچه رو توی وان قرار بده هنگامی که شما آماده به جای کودک خود را در حمام، پایین او را به آرامی به وان و با استفاده از یک دست برای نگه داشتن بازو و کمر ، دست دیگر به حمایت از سر، گردن !

 

 

 

موهاش رو بشور اگر کودک شما مو دارد، اگر کثیف به نظر می رسد ، باید آن را بشویید. (این یک وضعیت شایع است که به ارمغان می آورد در مورد تکه های خشک پوست بر روی پوست سر نوزاد است.) سر و شانه هایش را با یک دست حمایت کنید و سپس به آرامی یک قطره شامپوی ملایم نوزاد را به پوست سرش ماساژ کنید.

یکی از دست هایتان را بالای چشمانش هلال کنید تا از آنها محافظت کنید، و سپس سرش را با لگن، یا آب گرم از شیر،  آب بکشید.

اگر از آب به طور مستقیم از شیر آب استفاده می کنید، مطمئن شوید که ابتدا دما را بررسی می کنید.

 

 

بدنش را بشویید. گردن و تنه کودک تان را بشویید. شما معمولاً هنگام تمیز کردن بیشتر قسمت های یک نوزاد به صابون نیاز داری، بنابراین آب ساده در حمام خوب است. زیر بازوها و بین انگشتانش تمیز کنید، سپس پاها و انگشتان پا را تمیز کنید. 

همیشه از یک دست برای حمایت از بدنش در همه زمان ها استفاده کنید و سرش را به خوبی بالای خط آب نگه دارید.

هیچوقت اونو حتی یه ثانیه توی حموم بدون مراقبت نذار.

 

 

 

منطقه پوشک را تمیز کنید. از پارچه تمیز یا توپ پنبه ای فرو رفته در آب استفاده کنید تا دور پایین و اندام تناسلی اش با دقت بشویید. اگر پسر بچه تان ختنه نشده است، سعی نکنید پوست ختنه را عقب بکشد. پوست جلو در طول زمان از سر آلت تناسلی مرد جدا خواهد شد، و شما باید اجازه دهید این اتفاق به طور طبیعی رخ می دهد.

اگر او ختنه شده است، از دستورالعمل هایی که دکترتان به شما داده پیروی کنید.

باز هم، هنگامی که کودک شما مسن تر از چند هفته است، شما می توانید استفاده از صابون کودک خفیف برای تمیز کردن پایین، اندام تناسلی، و چین پوست استفاده کنید. از محصولاتی که الکل یا عطر دارند اجتناب کنید.

 

خشکش کن. هنگامی که حمام او تمام شد. کودکتان را بلند کنید و او را در حوله گرم و خشک بپیچید. حتما به چین های پوستش که رطوبت می تواند در آن جمع شود توجه نزدیک داشته باشید. خشک شدن داخل چین های پوست بهترین راه برای جلوگیری از حساسیت پوستی برای یک نوزاد است.

 

برای جلوگیری از سوزش پوست از هیچ لوشن یا روغنی استفاده نکنید تا کودک شما حداقل یک ماه سن داشته باشد.

 

پوشک و لباس هایش را بپوشید. هنگامی که کودک شما خشک و ماساژ, او را در پوشک تمیز و لباس قرار داده.

 

 


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش